Erfarenhetsdagar

En gång per år (under okt/nov) anordnar vi en tvådagars konferens under namnet ”Erfarenhetsdagar”, där vi fokuserar på ett aktuellt område och får lyssna på experter inom detta. Mycket tid avsätts också för workshops där vi att diskuterar och jobbar i grupper och ta vara på varandras erfarenheter.Var vi håller hus varierar från år till år.

Erfarenhetsdagarna Bomans, Trosa 9 & 10 November 2016

Agendan inför erfarenhetsdagarna den 9 & 10 november 2016 på Bomans i Trosa är i det närmaste klar. Syftet med dessa dagar är att ni som deltar både får och ger kunskap till andra som arbetar med affärsmodellen franchise.

Vi är stolta över att presentera några av talarna:

Matthew Scott CEO NavadaGroup som flyger in från Irland för att dela med sig av sina insikter och kunskaper. NavadaGroup finns i London & San Francisco och de arbetar med att skapa budskap somgör att människor engagerar sig och hjälper företag att utvecklas.
Ingo Paas Head of Corporate IT Innovation & Digitalization ICA som talar om liv och död för företag. Ingo visar på trender och fakta som inget företag som vill överleva kan bortse från. Vill du att ditt företag skall finnas även i framtiden då bör du lyssna på Ingo.

Du kan välja mellan fyra olika huvudspår:

  • Försäljning och försäljningsstyrning

  • Marknadsföring och kommunikation

  • Ekonomi/processer och rutiner för ökad konkurrenskraft

  • Legal Council för advokater och jurister som arbetar med franchise

Exempel ur programmet:
– Hur arbetar man bäst med de digitala verktyg och marknadskanaler som finns?
– Vilka trender inom digitaliseringen måste du ta på allvar och agera på?
– Försäljning, hur driver och styr jag försäljning i en kedja?
– På vilket sätt kan jag få ekonomistyrning/nyckeltal att bli en del av vår utveckling och att franchisetagarna
känner att det är värdefullt?
– Sverige får en ny patentdomstol, hur kan det stärka dig och ditt koncept.
– Vem äger relationen med kunden Franchisetagaren eller Franchisegivaren eller bägge?
– Starka kedjor bygger på en gemensam värdegrund hur mäter jag den och arbetar med den?
– Rekrytering av franchisetagare, hur gör man det bäst?
– Vad gör Årets vinnare rätt och riktigt och vad kan jag lära mig av dem?
– m.m.
Under de två dagarna kommer du också att få ett unikt tillfälle att ställa frågor och diskutera med
kunniga personer och andra företagsledare i olika branscher om ovanstående eller annat som kan
vara av intresse.

Välkommen!

OBS! Förra året tog platserna slut snabbare än förväntat.

Läs mer här. 

Anmäl dig här.


Erfarenhetsdagarna Djurönäset, Värmdö 4-5 november 2015

Erfarenhetsdagarna 2015 handlade framför allt mycket om att arbeta i olika workshops där det gavs möjligheter att diskutera olika ämnen mer på djupet. Vi gästades även av ett antal. av föreläsare

  • Annette Rihagen, PostNord. Årets Franchisekedja berättade om hur de arbetar för att få framgång med sina franchisetagare.
  • Christer Olsson, en av Sveriges med anlitade talare, coach och inspiratör för ledningsgrupper, pratade om vårt nya förtroendesamhälle där människan blir allt mer avgörande för företagets framgång.
  • Elisabeth Hoffnell Vestin och Viktoria Wastenson, Advokatfirman Lindahl upplyste oss om om Personuppgifts-ansvar. Vem äger relationen med kunden; franchisetagaren, franchisegivaren eller båda?
  • Elsa Akman från 2Secure gick genom vad man skall tänka på om man skall utföra bakgrundskontroll av franchisetagare. 2Secure gav tips och råd kring bakgrundskontroller för att veta mer om vem du gör affärer med.
  • Google, Jajja och Blocket pratade om digital annonsering och marknadsföring.
  • FranchiseGroup gick igenom vad man bör tänka på när det gäller Handboken.

 

SVENSK FRANCHISE - SVENSKA FRANCHISE FÖRENNGEN | KUNGSGATAN 71 | 112 27 STOCKHOLM | Org, Nr. 802013-1465 | IT Utveckling Netberry AB